Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

måndag, mars 05, 2007

Duktig flicka?! :S

Ibland undrar jag vad jag egentligen håller på med. Ju äldre man blir desto högre blir alla krav .. skola, arbeten, projekt, en själv, relationer och sånt. Eller är det så att vissa människor aldrig riktigt blir mätta och att jag i så fall är en sån person? Vare sig jag jobbar eller pluggar så tar jag alltid på mig en massa uppgifter, det är aldrig någon som tvingar en, jag bara tycker det är roligt och kan därför inte låta bli. jag mår bra av att ha mycket på gång. Så egentligen är min ständiga ”hunger” inget negativt även om jag vissa dagar verkligen måste känna efter på morgonen när jag vaknar om jag lever eller är död.

På gymnasiet läste jag utökat program, arbetade med elevrådet, studentkommittén (alla fester, kläder och mössor) och drev företag. När jag tog studenten stressade jag vidare med att börjar arbeta både här och där. Ett tag arbetade jag både dag och natt och hade ett antal extrajobb. Så tokigt nu när man ser tillbaka på tiden, hur man for runt i Stockholm och demade mat och grejer. Men tänk vad mycket man egentligen lärde sig! :)

Hur ser det då ut idag? Jag pluggar MKV på HJ. En helt ny värld, inte alls som studentlivet i Stockholm. Här är det intensivt för jämnan, på ett eller annat sätt. Festar inte speciellt mycket nu, inte bra för vikten och plånboken. Träning står högt upp på prioriteringslistan just nu. Även ClubUF, synd bara att man alltid känner sig så stressad. Man kunde gjort underverk annars... =D Arbetar också lite extra som ambassadör för skolan vilket OCKSÅ är kul men det tar självklart lite tid! RadioK är också min lilla ”bebis”. Bara så surt att folk har börjat dissa, lasset blir så mycket tyngre att dra. Tiden som är kvar ägnar jag åt alla underbara människor här nere :) Man känner sig dock allt för ofta otillräcklig, men jag ska försöka fortsätta vara duktig flicka.
Allt måste kunna gå vägen om man verkligen verkligen vill!
Jag ger aldrig upp...
Eder Anna Marie Stèen

3 kommentarer:

Klockan 11:52 fm , Blogger Robban sa...

Hej! Det är inte lätt att lära sig bo i sthlm:)

Du är ju så duktig redan, utan dig så skulle ju int eradion funka!

Föresten du får gärna uppdatera länken till min blogg!:)

Ha de!

 
Klockan 9:17 em , Anonymous Anonym sa...

Akta dig för den s.k. väggen! Den är tyvärr av armerad betong.
G&D&M

 
Klockan 9:45 em , Anonymous Anonym sa...

Det ordnar sig nog ska du se.. Försök att inte stressa ihjäl dig bara.. Då blir inget bra... Vi kanske ska ta det lite lugnare med ClubUF och satsa på att vara synliga och sociala på mässan. Jag börjar blir aningen överstressad vad gäller plugg, nya kunder mitt i allt och tiden som bara försvinner. Nä håller med dig om det där med undervärk! :)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida