Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

måndag, januari 22, 2007

Snö på så här sydliga breddgrader?!




Nu har även vi i Jönköping drabbats av snön. Den kom i lördags och så här såg det ut på gatorna i söndags när jag och Jonna tog en vinterpromenad uppför Dalviksbacken till Barber. Tyngre än vanligt kan jag lova hahaha. Otroligt vad det kan slå om snabbt. Förra veckan var det +10, vår i luften och man kunde gå i vårskor. Nu har man tappat hoppet om tidig vår och sommar :( Tur att det är så mycket på gång så man slipper tänka på vintern.Jag som trodde jag hade flyttat till varmare och soligare breddgrader..;P

2 kommentarer:

Klockan 1:05 fm , Anonymous Anonym sa...

Jodå välkommen til landet här i söder damen. Här sysslar vi med vargavintrar och istider. Eller nja förr gjorde vi ju det. I år kan man kalla det ett smakprov. Men vad vet jag, jag är ju inte ens där på långa vägar. Gå ut i snön nu fröken storstad och lek. Gör en snöängel. Du kommer ångra sen att du inte gjorde en...

 
Klockan 6:59 em , Anonymous Anonym sa...

Haha, ja du är inte skonad där nere, hehe... Hur är det annars? Funkar allt? Idag börjar min träning igen, ska bli skönt, känner mig nästan lite nervös haha, har typ glömt bort allt:) Vi rings nångondag framöver! Puss&kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida