Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

fredag, februari 02, 2007

Schlagern och Ellie är i stan!



Nu väntar 1,5 månad av ny schlagermusik, sen är det förhoppningsvis härlig vår i Svearike! (snön är nästan borta nu hehehe)

Det har väl knappast gått att ta miste om att den här veckan har haft guldkant på sig. I tisdags började artisterna komma till stan och sen dess har jag gått förbi Scandichotellet så mycket jag har kunnat =) I onsdags fick jag den stora äran att intervjua Sofia Berntson, en mycket trevlig tjej från Stockholm. Ska bli kul att höra hennes grekiska låt.. Fick även se Luuk och Anna Book denna kväll!!!!!!!!!!!!!!!! Ett minne för livet tacktacktacktacktack för denna dag!
I torsdags råkade jag dessutom se Tommy Nilsson genom rutan ;)
Har varit och tränat hårt idag och sitter här hemma nu i min morgonrock och lyssnar på P4:as Melodiradio. De spelar nämligen bidragen JUST NU 21.06 fredag!


Mina betyg efter att ha hört låtarna en gång:
Lanto - Ingen höjdare
Andersson & Gibson - Gillar låten, men tyvärr ingen schlager..
Anna Book - "Killsnack"vibbar, en bra låt (refrängen)!
Addis Black Widow - Lite häftig men har ingen chans
Andreas Lundstedt - En härlig låt, inte så mycket sång
Tommy Nilsson - Samma härliga röst, men frågan är om han kan fortsätta att glida på sin gamla schlagervinst..
Sofia Berntson - Mmm spännande, älskar Grekland! Jag tror på den här låten!
Uno & Irma - Deras röster passar verkligen varandra!!! Typisk svensk sommarlåt, tror jag kan gå ganska bra..

Men Jönköping har fått storbesök *2. Ellie är i stan och arbetar med festivalen. Vi ska ses imorgon, LÄNGTAR!

Puss & Kram





1 kommentarer:

Klockan 6:54 fm , Anonymous Anonym sa...

i hejar på alla Annor!!!!!!!!!!!!!!!!
D&G

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida