Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

söndag, februari 18, 2007

Hej på er!

Förfärligt länge sedan jag la in något här eller berättade om livet i Jönköping. Livet rullar på, ständigt nya upplevelser och utmaningar.

I tisdags var det dags för "gym intro". Började på Friskis efter jul, trivs riktigt bra där förutom att det är så sjukt mycket folk. Kom igång bra med träningen med det tog som sagt ett tag innan man fick denna intro tid. Har dock åkt på tradig förkylning nu men jag hoppas man kan dra igång snart igen efter mitt lilla uppehåll.

Vi håller på med ett projektarbete nu i Visuell kommunikation. Detta har gjort att vi har fått göra några studiebesök. Tisdagen ägnades åt att besöka Pingstkyrkan här i Jönköping. Riktigt intressant måste jag säga. Först va vi med på bön, väldigt speciellt, och sen fick vi lunch och rundvandring som tog halva dagen. Men prästen va bra, trevlig och svarade på våra frågor om alkohol och allt annat omtalat kring pingstkyrkan.

Inte nog med detta, kvällen tillbringades med ClubUF på skolan fram till kl22.30.. Det tog oss några timmar att lägga in lite info på hemsidan *asg* Blivit för många sena kvällar nu, måste ta tag i det!

Alla hjärtans dag va lugn. Fick 3 finfina kort och en lott av syrran :) . Vann dessutom!!! ;)
Sen har det bara varit projektarbete för hela slanten, idag ett besök hos Frälsningsarmén! Ska bli skönt att få redovisa det här snart.

I torsdags bar det av till netto för storhandling. Nya äventyr med Jonna.. Jag köpte två kassar fulla och Jonna fyllde en stor reserygga + en kasse. Kassen höll dock inte så bra och på vägen hem mötte vi en man som sa att vi hade tappat något. En hallonkräm! Moohahaha. Okej att man tappar en vante, men en hallonkräm ;P
Vi fick packa om lite och Jonna fick bära bröd och äpplen i händerna. Självklart gick det även hål på äppelpåsen, ett äpple for ut på gatan och blev äppelmos hehe.. Där fick man sig ett skratt som förlängde livet och otroligt ont i armarna. Så ni som storhandlar och har bil, njut! Det finns dom som måste vandra 20 min "enkel" ;)

Veckans stora händelse var dock min mammis födelsedag som hon firar nere på GranCanaria. Hoppas verkligen ni har det skönt! Ville gärna varit med, men svårt när man har skolan. Skall dock hem om ca 2 veckor och göra lite reklam för högskolan, då får vi även fira =D


Sist men inte minst, en stor kram till min moster Ia!

Host och snörvel!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida