Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

onsdag, december 06, 2006

Några små viktiga ord

”En droppe droppad i livets älv
klarar inte av att flyta själv.
Dock finns ett krav på varenda droppe
Att hjälpa de andra att hålla sig oppe.”

Tage Danielsson
Dessa rader säger så mycket om livet och vänskap. Hur viktigt det är att hjälpa varandra och bry sig. Ta åt dig! Jag är nämligen ganska säker på att du som läser detta är en fin människa och vän :)
Det finns en annan dikt som jag är väldigt förtjust i, "I rörelse" av Karin Boye. De två första stroferna har jag här längst upp på min blogg som du kanske har sett. Första minnet av denna dikt var på skolbalen i 9:an då en av mina klassföreståndare (Sofia & Nea, ni minns Annette) läste upp den här för oss. Om att bryta upp och möta nya äventyr...
Jag blev glad när vår lärare igår skickade ut en förklaring av en skoluppgift och sen även bifogade denna dikt. Den förtjänar att läsas om och om igen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida