Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

måndag, november 13, 2006

Oro

I helgen har mor och far varit på besök för första gången. Intensiva timmar men mycket hann vi och trevligt var det! I lördags var vi och åt på Twin, vilket mysigt ställe. Härlig belysning, mysiga brasor som värmde våra frusna kroppar och god mat. På Fars-dag gick jag upp till Scandic så åt vi en härlig frukost tillsammans :) Blev lite tomt igår kväll, börjar förstå hur det kändes för farfar när man förr åkte ifrån honom efter ett helgbesök, fast jag har det nog 10 gånger bättre än vad han hade det med allt.

Min 1:a, 2:a och 4:an fungerar fortfarande inte på min TV. Börjar bli lite irriterande nu att inte kunna se nyheter och imorse hade dessutom inte DN kommit. Sen har det blivit väldigt kallt ute. Ligger runt 3-4 +grader men det känns kallare än vanligt. Vet inte om det beror på att man bor så nära sjön nu, men kallt är det både inne och ute. Får krypa upp i sängen och soffan varje dag och tända ljus och läsa, läsa, läsa, läsa. Befinner mig mitt i kursen nu. Ligger bra till med läsningen men har hört från flera håll att tentan alltid är väldigt svår. Tycker inte om att höra sånt, speciellt inte i den här kursen. Boken är så otroligt intressant men ändå får man oron i magen... Ska viga mitt liv åt pluggandet nu, vill verkligen verkligen verkligen verkligen verkligen klara tentan. Ett undantag blir på söndag när jag ska på kryssning med Anna. Lite kul måste man ju också få ha :) Det ska verkligen bli otroligt roligt både med själva resan och att få träffa Anna igen. Har inte träffats sen i juli, hemska tanke!

Tittade på filmen "Welcome to Sarajevo" i skolan idag. Mycket bra film får jag säga. Speciell men den gav mig mycket!



Ge mig kraft!

3 kommentarer:

Klockan 7:47 em , Anonymous Anonym sa...

Hej sötis! Vad roligt att få ett inlägg, alltid välkommet:) Idag är jag så sällskpssjuk men alla är upptagna på annat håll, suck... Ska titta på House ikväll iaf, det är ju lite roligt!

Jag hoppas jag kommer ner snart, då kan vi ju säkert ses!?! Jag tänker på dig. Massa med kramar till dig!

 
Klockan 11:24 fm , Anonymous Anonym sa...

Du brukar ju ro båtarna i hamn, så varför skulle denna tenta vara ett grund på vägen....?

 
Klockan 10:32 em , Blogger anna steen sa...

Säger....??? Man vet ju aldrig, men man ska itne vara för negativ-då går det inte alls =)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida