Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

lördag, november 25, 2006

Plugg plugg orka orka

Det börjar dra ihop sig nu, huhuhhu!!! Tenta på fredag och en redovisning på tisdag, inte årets roligaste vecka. Men man får bita ihop även om oron verkligen har börjat komma nu. Man läser och skriver, men tycker inte att man får gjort så mycket som man hade tänkt sig. Jag blir dessutom knäpp av att bara sitta på rumpan och läsa, samtidigt om jag gör något annat får jag dåligt samvete. Snacka om att vara lite vrickad!

Igår blev det dock en härlig kväll med Idol och filmen Love Actually. Nu är det också riktigt mycigt i mitt vardagsrum om kvällarna sedan kommunen har satt upp en arm med en kran av lampor precis under mitt ena fönster. Jag tackar och bockar :) Själv skulle jag sätta upp min ljusslinga i mitt rum då den plötsligt slocknar. Har suttit nu och lyst med ficklampa på varje lampa för att försöka hitta de som är trasiga..hehehe..har självklart docjk itne gått så bra. Får väl inse att den är gammal och sliten.

I morgon ska jag träffa Barber på stan och titta på julskyltningen. En mycket positiv sida med att flytta till en liten stad har visat sig vara att de arrangerar en dag när alla börjar julskylta. Stånd på stan och körer som sjunger. Mysigt! Hög tid att börja kolla efter en fin klänning som man kan ha på MKV-middagen och i jul. Hoppas bara folk vill gå på middagen. Roligt att få klä upp sig lite och festa på stora hotellet, så jag hoppas ni tänker och tycker som jag..annars ;)

Nej nu längtar jag till nästa fredagkväll, till Idolfinalen. Sen ska jag julstäda och gå på stan hela helgen. Som vanligt, starta nytt "liv" efter tentan. Ska bli så skönt att fixa håret och lite sånt...

Får fortsätta plugget i morgon, kan man tänka lite på pappsen också som säkert spelar golf i USA... Plugg, ork, plugg, ork, plugg, ork!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida