Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

torsdag, december 14, 2006

Decembersjukan

Decembersjukan, har du hört talas om den? Kanske inte, kanske känner du igen dig. December månad som bara skall bestå utav adventsmys, luciafiranden, julbord och annat skoj men då mycket får ställas in pga just decembersjukan.
Jag har under de senaste åren alltid blivit sjuk någon gång i december. Jag tror att det var för 2 år sedan jag satt på Huddingesjukhus på akuten och förra året kom sjukan precis lagom till en av mina bästa vänn
erns födelsedagsfest. Har trott att det beror på att man är trött och att det då släpper, nu har jag dock två bevis som INTE stärker detta argument. För det första; förra året började allt med bråk och trassel under ett seminarium. Jag blev så arg så jag blev sjuk =/ För det andra; i år har jag inte alls känt mig sliten. Visst har man mycket och pluggade ordentligt till förra tentan, men inte sliten på det viset. Nej, jag tro Decembersjukan beror på sol- och sommarbrist. Visst kan det vara mysigt med vinter och snö från 1:a december- 31:a januari,
men sen är det bra! Ingenting går upp mot en solig, varm dag på stranden med ett härligt hav som brusar. Lägg då också till palmer, isdrinkar, bikinis, solbrillor, strandtennis, sololja och badmadrasser...


När jag var på visning här i Jönköping i juni var det helt underbart väder, folk ba
dade och va härligt sommarbruna. Jag lägtar tills dess ;D Första vårsolen kommer Anna Marie Stèen att tillbringa ute på piren, lita på det!






Det översta kortet visar en strand på Lefkas, Grekland
Jag och syster i Parga, Grekland
Stora parken i Jönköping

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida