Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

tisdag, juli 24, 2007

Mosig

Denna dag började inte så bra. Jag var helt vimsig när jag vaknade. Hade drömt om Grekland hela natten och upplevde det lite som resfeber eller något åt det hållet. Förmodligen beror det på att jag längtar så sjukligt mycket efter att resa iväg med Jonna. Jag får kanske bota mig med att börja smygpacka som jag gjorde när jag var yngre…

Skulle gå min morgonpromenad vid 06.30 men var hungrig och mådde lite illa, så jag kom inte upp i någon ”fettbränningsfart” ( Annas nya ord hehe). Samtidigt tror jag min brist på ork kan ha berott på att jag inte orkade äta så mycket i måndagskväll och var rädd att göra av med all ork som jag även måste ha under arbetsdagen. Jag har ett bra jobb men det är långa dagar och man känner sig helt slut i kropp och huvud. Idag jobbade jag 09.55-20 och hjälpte till att förbereda inför rean som startar imorgon. Efter 9 h spring har jag fått en knöl över varje fot, precis nedanför smalbenet. Haha, ja jösses! Men jag har ett mål, resan! Har några till maraton-dagar att klara av först bara..

Tyvärr regnar det sjukligt mycket här hela tiden. Ikväll blev jag genomvåt av att bara gå över parkeringen till busshållplatsen. Att man orkar. Och förstå hur många regnställ vi säljer. Jag undrar bara en sak, har folk väntat med att köpa regnkläder fast att det snart är augusti, eller kan det vara så att man faktiskt kan slita upp två omgångar en och samma sommar? Måtte det bara inte bli regn i Grekland när vi ska dit.

Måste nämna en sak till. Kunder överlag kan vara väldigt speciella och det gör arbetet roligt. Trevliga, mindre trevliga, oförutsägbara och lite snuskiga för att bara nämna några saker hehe. Mer törs jag inte skriva här, men ni skulle bara veta ;) Man får vara med om en del när man arbetar. Jag skulle kunna berätta mycket, men lite tystnadsplikt har man ju hoho.



Puss


P.S. Om du gillar historia och tycker att medeltiden är spännande. Gå till Juneporten och kolla på utgrävningen. Jag hoppas verkligen de hittar något speciellt. Jag älskar sånt, står och spanar varje morgon :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida