Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

fredag, september 14, 2007

Jane Austen, min gudinna

I januari i år läste jag i min vän Sannas dagbok, att hon hade varit och sett filmen Becoming Jane. Det var med andra ord 8 månader sedan hon var i England och hade sett denna film. Jag blev väldigt intresserad av filmen då jag är en stor beundrare av Austen. Efter en kort tids sökande på internet fann jag att den skulle ha Sverigepremiär just denna septemberdag vilket innebar lång väntan. Nu har jag kommit hem från biobesöket.
Till er som inte känner till Jane Austen kan jag berätta att hon är en känd författarinna som har skrivit ett antal romatiska 1800-tals berättelser som både har sålts som böcker och film. Becoming Jane, är på sätt och vis en hyllning till författarinnan. En film som handlar om hennes liv. Mitt betyg av filmen lyder enligt följande: en enormt snygg manlig skådespelare ;) , en berörande berättelse och massor av tårar. Tror aldrig jag har gråtit så mycket till en film, men jag fick verkligen rysningar i hela kroppen. Så, tack Jane Austen! Tack för att jag får ta del av din värld, dock väldigt romantiserad. Helt underbart!

1 kommentarer:

Klockan 10:11 em , Blogger Joy* sa...

haha I'm glad you liked it, it was inspired by the conversation we had today, about the cactus and the christmas tree hhahahaha, and also because yeah I've met many people like that... anyway
its good to know you have a blog, I'm going to link you

Mariana

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida