Tryggrekan

"Den mätta dagen,den är aldrig störst. Den bästa dagen,är en dag av törst." Karin Boye

fredag, mars 30, 2007

Slavdrivare!

Vissa dagar hinner man med otroligt många saker, ja, det man har tänkt sig. Andra dagar går det trögare... Ibland är allt otroligt roligt, ibland inte...
Idag va min första arbetsdag på mässan Hem & Villa på Elmia. Fick ett spännande uppdrag. Hjälpa en känd kock, städa lite och bjuda på mat. Det var vad jag trodde jag skulle få göra, HA! Det jag gör är roligt helt okej, jobbar med en gullig tjej och tiden går fort men folket är inte lika trevligt, är tydligen kocken och programledarens lilla slav. "oj, jag råkade vippa ut vatten i kylen" = torka upp!..och... " gud va bra, vi har ju inte behövt skälla något på er idag". Människor man inte känner, säger man inte sådana saker till. Skäms på dig j*vla gubbstrutt. Skälla på sin personal?!
Kocken som ska vara så speciell och laga mat på 20 min lagar bara samma typ av mat hela tiden. Till efterrätt, frukt med smält choklad och smält socker, VARJE GÅNG! Oj vad svårt att komma på... dessutom driver han med GI och fibrer. Han borde kanske spegla sig och strunta lite i allt socker! Alla tror att kockarna är så trevliga bara för att dom är det på tv, haha vilken bluff! Till råga på alla kommentarer och pikar man fått idag, har vi jobbat 8h utan rast och mat. Jag säger som fredrik: "jag e kissig"! Tyvärr kan jag inte säga till så mycket. Schemat är precis så att man hinner mellan showerna och vill inte att dom ska bli ännu surare. Jag ska ha dom här pengarna och jobbet är speciellt :) !

Jag är trött på ALLA SLACKERS! Bara för att man blev årets kock typ för 5 år sedan behöver man inte vara otrevlig och bara driva runt!

Kl är 20.00 Ska stryka min skjorta och sen sova.
Pöss!

2 kommentarer:

Klockan 9:03 em , Blogger Kristofer sa...

Byt ut sockret mot salt när ingen ser på!

 
Klockan 6:19 em , Anonymous Anonym sa...

ojoj, blev inte riktigt som du trodde va.:/ surt. men jag håller med förra talaren. haha, salt är bra ;)köss

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida